onsdag 12. januar 2011

Nurkene kjole steg for steg

Framsiden klipt ut og sydd sikksakk søm rundt hele, har du en overlock maskin kan du bruke det

baksiden, klipt ut og sydd sikksakk søm rundt hele. Lengde fra arm og ned er 45 cm og vidden nede er 45 cm

her er armene til kjolen. Buen er der hvor skuldrene skal være. Vis du måler fra midten av buen oppe og ned er det 30 cm. bredden er 26 cm oppe (mål der buen begynner). I enden av armen  (det som skal være rundt håndleddet) er det 27 cm) Jeg har laget vide armer, men det går fint ann og lage de smalere. Da smaler du det bare in etter buen.

Nede på kjolen, jeg har sydd på lilla stoff som jeg har lagt rundt linningen ned på kjolen. Da trengs det bare en søm for feste, noen jeg synes blir finest:)

Her har jeg lagt/ syd på et pyntebånd ovenfor det lilla ned i kanten av kjolen. Lurt å legge det slik at du skjuler sømmen på det lilla stoffet. Da blir det minst mulig synlige sømmer:) Så syr du fast pyntebåndet med to sømmer, en oppe og en nede:)

her ser du en arm som er festet oppe ved skulderen på kjolen. Litt vanskelig å forklare men: brett armen i to for å finne midten på buen. ta så midten og fest fast i toppen av skulderen på forstykke av kjolen. Husk å legge stoffene vrang mot vrang. Fortsett å fest fast skulderen/ armen, når du har festet halve armen/buen tar du bakparten av kjolen og fester resten av  armen fast i buen på bakpart av kjoledelen( slik du gjorde med forpart)

her ser du pyntebånd på armen, ned ved håndleddet. Brett bare inn kanten og fest på bånd og sy fast. 

Her er kjolen brettet ut og vi ser vrang siden. Som dere ser er ikke kjolen sydd sammen i sidene enda, heller ikke armene. Det er lurt å montere fast evt pynt og "stasj" før en syr det hele sammen. Lenger har jeg ikke kommet:) kommer flere bilder etter vært

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar